امروز:
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۳ ۱۱:۰۳ ق.ظ
اخبار روز

صادرات ۱۳ میلیون دلاری مکمل و دارو‌های گیاهی

صادرات ۱۳ میلیون دلاری مکمل و دارو‌های گیاهی

رئیس سازمان غذا و دارو رقم صادرات محصولات و فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی را ۱۳ میلیون دلار اعلام کرد.

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­سید حیدر محمدی در سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی گفت: ما در حوزه مکمل‌ها و فرآورده‌های گیاهی خودکفا هستیم و این افتخاری برای کشور ماست، امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و این یعنی با نقطه ثقل دولت به سمت حمایت از تولید باشد و امسال مکلف هستیم تا حمایت ویژه داشته باشیم.

وی افزود: هیچ اقدامی در دنیا بدون مشارکت ذی نفعان نتیجه مطلوبی ندارد و سیاست سازمان غذا و دارو تلاش می‌کند مشارکت ذی نفعان را به حداکثر برساند و در بخش‌های در بدون سپاری موفق بوده و در بخش‌هایی موفق نبودیم و ما در بخش‌های حاکمیتی اجازه برون سپاری نداریم.

محمدی بیان کرد: در بحث صادرات سال‌ها با کمک سندیکا اقدامات صورت می‌گرفت و شرکت‌ها گلایه‌های داشتند و تصمیم گرفتیم تا این اقدام اختیاری شود و به دنبال تسریع در صدور پروانه‌ها و الکترونیکی شدن سامانه‌ها هستیم و به دلیل حمله‌های هکری مجبور شدیم اتوماسیون اداری را از بستر اینترنت خارج کنیم که قدری سرعت ما را کند کرد و در تلاش هستیم تا شرکت‌ها از بستر اینترنت اتصال پیدا کنند.

وی اظهار کرد: منع واردات رویکرد مشترک سندیکا و سازمان غذا و داروست و این سیاست را دنبال می‌کنیم و دو مجموعه موازی در گیاهان دارویی فعالیت می‌کردند که همدیگر را قبول ندارند و شنیده ایم که این دو مجموعه باهم توافق کرده اند که کمک کننده خواهد بود.

محمدی بیان کرد: قول می‌دهیم که صف انتظار بررسی پرونده تولید مکمل و فرآورده‌های طبیعی تا پایان بهار به صفر برسد و یکی از انتظارات ما از ذی نفعان در تولید توسعه صادرات است، زیرا به دلیل محدودیت‌ها در قیمت و مشکلات اقتصادی توسعه صادرات به شرکت‌ها کمک می‌کند و ما آمادگی داریم در سفر‌های خارجی با کمک سندیکا‌ها نماینده شرکت‌ها را با خود همراه کنیم تا تفاهم‌نامه صادراتی منعقد شود و افزایش کیفیت در توسعه صادرات و بازار داخلی کمک کننده است.

محمدی گفت: در عمق تولید باید بیشتر تلاش کنیم، در دارو شفافیت بالاست و در طول زنجیره اگر ثبت در تیتک را انجام دهیم می‌توانیم شفافیت بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: مردم به دلیل عدم اشراف از عطاری‌های خود نیاز‌های خود را تامین می‌کنند که نیاز به ساماندهی وجود دارد و اطلاع رسانی به مردم کمک کننده خواهد بود و رتبه بندی شرکت‌ها هم در حال انجام است.

مطالب مرتبط
رویداد ها
آخرین اخبار
وب گردی