امروز:
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳ ۶:۵۴ ب.ظ
اخبار روز

شرکت در آزمون تخصصی حفظ قرآن یا آزمون استخدامی آموزش و پرورش ؟

شرکت در آزمون تخصصی حفظ قرآن یا آزمون استخدامی آموزش و پرورش ؟

با توجه به همزمانی آزمون تخصصی حفظ قرآن و استخدامی آموزش و پرورش، داوطلبان باید یک آزمون را برای امتحان انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آزمون تخصصی حفظ قرآن و استخدامی آموزش و پرورش به صورت همزمان در تاریخ جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود؛ بنابراین داوطلبان باید یک آزمون را برای شرکت در امتحان انتخاب کنند.

در این خصوص میکائیل باقری، مدیر کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه آزمون استخدامی آموزش و پرورش کار چند جانبه‌ای است که متولی بخش کوچکی از آن آموزش و پرورش است، افزود: آزمون به وسیله آموزش و پرورش طراحی شده و به وسیله سازمان استخدامی کشور زمانبندی و ابلاغ شده و لذا آموزش و پرورش در تعیین زمان آزمون دخالتی ندارد.

وی ادامه داد: ما پیشنهاد دادیم که زمان آزمون حفظ به بعدازظهر موکول شود که این اتفاق نیفتاد و بنابراین افراد باید یک آزمون را برای شرکت انتخاب کنند.

باقری بیان کرد: آموزش و پرورش تسهیلاتی برای حافظان قرآن کریم تخصیص داده، اما اگر کسی در آزمون حفظ قبول شود از آزمون استخدامی معاف نمی‌شود.

وی افزود: افرادی که پس از امتحان ۱۴ اردیبهشت مدرک حفظ را دریافت کنند یا قبلا دریافت کرده باشند و در فرم‌های ثبت نام اظهار کرده باشند که دارای چه درجه‌ای هستند، برای آنها امتیاز در نظر گرفته می‌شود.

همچنین محمد مهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: قرار بود آموزش و پرورش آزمون خود را ۳۰ فروردین برگزار کند و ما روزی که ۱۴ اریبهشت را برای آزمون انتخاب کردیم، رصد کردیم و آزمون ملی دیگری نداشتیم.

وی افزود: بر همین اساس، ثبت نام را از ۲ اسفند ماه آغاز کردیم، تقریبا اواخر اسفند ماه بود که بر اساس اطلاعیه آموزش و پرورش، آزمون آموزش و پرورش هم به ۱۴ اردیبهشت موکول شد و ما تا آن تاریخ بیش از ۱۰ هزار ثبت نام داشتیم و با توجه به اینکه حق افراد ضایع می‌شد نتوانستیم روز و ساعت آزمون را تغییر بدهیم.

بحرالعلوم در خصوص موافقت نکردن آزمون با ساعت بعدازظهر بیان کرد: زمان آزمون حدود ۳ ساعت طول می‌کشد و ما در برخی از شهرستان‌ها حوزه نداریم و با توجه به حضورکودکان و بانوان در این آزمون، رفت و آمد را با مشکل مواجه می‌کرد.

مطالب مرتبط
رویداد ها
آخرین اخبار
وب گردی