امروز:
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳ ۴:۲۲ ب.ظ
اخبار روز

رییس جمهور با دیپلماسی سیاسی و شخصا پیگیر حق آبه هیرمند است

 

کرج-  معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری حق آبه هیرمند اظهار کرد: ریاست جمهوری شخصا به این موضوع ورود کرده و امروز هم نشستی با مجموعه طالبان برگزار شد.

«علی سلاجقه» روز دوشنبه در بازدید از دومین دوره آموزشی محیط بانی که در مرکز آموزش محیط زیست و محیط بانی کشور مستقر در استان البرز برگزار شد، افزود: امیدواریم این مساله از لحاظ دیپلماسی سیاسی به سمت و سویی پیش برود که این حق آبه را دریافت کنیم.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه یکی از دلایل اصلی برای خیزش گرد و غبار و ریزگرد از تالاب صالحیه البرز را متاثر از چرای شترهای بدون صاحب در این منطقه دانست و گفت: وزارت جهاد کشاورزی بایستی هر چه سریعتر به تکالیف خود برای ساماندهی و تعیین تکلیف این دام ها عمل کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه شاهد افزایش روز به روز این شترها هستیم، اظهار کرد: این شترها غالبا بدون صاحب هستند و همین ساماندهی آنها را با مشکل مواجه کرده است علاوه براینکه چرای بی رویه دامها در محدوده این تالاب نیز واقعا مشکل ساز شده است.
پساب ها ارزش افزوده پیدا کرده اند
سلاجقه گفت: در بحث تامین حق آبه این تالاب هم استان قزوین بیشترین نقش را دارد و تا کنون نشست های مشترکی در این خصوص برگزار شده و امیدواریم نتیجه بخش باشد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص مشکل پساب‌های شهرک صنعتی اشتهارد که سه استان البرز، قم و قزوین را درگیر کرده ، افزود: با توجه به کاهش نذورات جوی، پساب ارزش افزوده پیدا کرده و بنا بود تا بهمن سال گذشته تصفیه خانه این شهرک راه اندازی شود ولی گویا این اتفاق نیفتاده و شخصا پیگیری خواهم کرد.
وی در پایان به آسیبهای ناشی از حضور خودروهای آفرود در محیط زیست گفت: این مساله به دغدغه ای برای مدیران و دوستداران محیط زیست تبدیل شده و در سفر قبلی با سمنان و جنگل ابر این مساله با صورت جدی مطرح شد.
این مسئول تاکید کرد: بنا شده با هماهنگی با میراث فرهنگی و انجمن اتومبیل رانی شرایطی فراهم شود که حضور خودروهای آفرودی محدود به زمان و مکانها خاصی شود.

سلاجقه در جریان سفر خود به البرز در کلاس های آموزشی محیط بانی که با حضور محیط بانانی از سراسر کشور برگزار شده حضور یافت.

منبع : خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط
رویداد ها
آخرین اخبار
وب گردی